sobota 14. září 2013

Foodparade 2013

Třetí ročník Foodparade je za námi! Dnes vám tedy přináším fotoreport z akce a malé srovnání s předchozími ročníky.

Food festival Foodparade jsem letos navštívila potřetí a neodpustím si srovnání s ročníkem prvním. Skok je to totiž obrovský! První ročník se konal s Holešovické tržnici před dvěma lety. Šedému prostředí tržnice nepomohlo hlavně to, že navíc vydatně pršelo. Foodparade byl novinkou na kterou jsem se velice těšila, tak moc, že jsem doma nechala baterku na foťák, takže nemám žádné fotky + jsem v dešti hysterčila, že obal foťák před mokrem neochrání. 
Druhý ročník, který organizátoři přesunuli do zahrad Trojského zámku, nás velmi příjemně překvapil. Pomohlo tomu hlavně krásné prostředí, slunce, větší množství restaurací, míst k sezení a dostupnost. 
Třetí ročník se nesl v podobném duchu, jako ročník druhý. Bylo krásně, nečekala nás žádná fronta, bylo dostatek míst k sezení a doprovodný program nás taky bavil. Co nás mírně zklamalo, byla nabídka restaurací, která nás zas tak nezaujala, ale přesto jsme se rozhodli toho ochutnat co nejvíc!

 Stánek Občanské Plovárny, kterou jsme ozkoušeli už minulý rok a červené curry byla sázka na jistotu.



 Stánek Sklizeno, už jste navštívili novou prodejnu na Vodičkově?

 Letos bylo k dispozici ještě více míst k sezení. A krásných!

Lindt stánek

 Kachní paštika balená v sušené šunce a brusinkovou omáčkou z Modré kachničky. Na tuhle paštiku jsem četla hodně špatných recenzí, většina jich ale pocházela z neděle. Lidé si stěžovali, že byla nakyslá. My jsme byli v sobotu a paštika nám přišla v pořádku, dokonce jsme si ji koupili dvakrát. Paštika nebyla rozemletá, ale byla patrná struktura kachního masa, mňam!

 Kung Choop Bpaeng Tod- krevety smažené v tempuře se sladkokyselou omáčkou z Občanské Plovárny byly moc dobré, ale nijak nepřekvapily.

 Kaeng Ped Kai- červené curry s kuřecím masem a ananasem z Občanské Plovárny byl jasný cíl Marka, který od minula nemluví o jiném curry. 

A takhle si ho Marek syslil pro sebe;)

 Když jsem si šla pro hlavní chod do stánku Britského velvyslanectví, odešla jsem nakonec s celým menu, protože se to fakt vyplatilo. Bohužel více jim, než mně.
Tohle je marinový skotský losos v ginu Hendrick's, purée ze zeleného hrášku a máty, prach z olivového oleje s jalovcem. Nejvíc nás na jídle zaujal prach z olivového oleje, který chutnal jako ochucená syrovátka.

Hlavní chod, pro který jsem původně šla nás nakonec nezaujal skoro vůbec. Šlo o dušené hovězí na černém pivu po anglicku a pečené brambory. 

 Dezertem byl jahodovo karamelový cheesecake, který měl být netradičně servírovaný. Jsem jediná, komu se to zdálo jako kýč? Navíc byl cheesecake málo vychlazený a dost tekutý.

Šli jsme si spravit chuť a vsadili na stánek Burger baru, kde byla největší fronta. Zvolili jsme burger jehněčí s kozím sýrem a brusinkami. Nebyl špatný, ale když je člověk zvyklý na Dish, je to těžký...

 Další naší zastávkou byl Molekulární catering, kde jsme si dali limonádu s kouřem...

... následoval sous vide mladý hovězí býček připravený ve vakuu při 56°C po dobu 32 hodin se svíčkovou espuma omáčkou v pěně a suflé knedlíkem s brusinkami v kostce. Tedy taková molekulární svíčková. Maso bylo super, omáčka taky, knedlík trochu moc jako houbička, ale nevadí. Moc dobré jídlo!

 A ještě jednu věc jsme vyzkoušeli v Molekulárním cateringu. To sous vide žabí stehýnka vařená v bylinkovém pestu, které byly podávány v obálce jako letecká zásilka z Francie. Žabích stehýnek jsme se trochu báli, ale nebylo proč. Rozhodně to dávám na TOP festivalu. Maso bylo jemňoučké, víc než rybí a jen se rozsýpalo.



 V těchto chvílích už jsme byli trochu plní, ale chtěli jsme zkusit ještě něco, proto jsme si dali smažené krevety v panku s omáčkou ze soft shell craba z restaurace OBLACA. Nebyly špatné, ale byly dost mastné a celkově nám krevety v Občanské Plovárně chutnaly víc. 


Předposlední tečkou byla restaurace School a jejich grilovaná vepřová panenka s omáčkou z sherry Pedro Ximenez a domácích BIO povidel , brambůrky Grenaile s estragonem. Tohle jídlo bylo pro mě jedno z nejlepších, maso bylo výborné a omáčka mě mile překvapila.

Pak už jsme se jen stavili v Šálku na kávu a rozešli se na pěkně daleké parkoviště na poli, kde jsme kvůli přeplněné zoo zaparkovali auto. 

Byli jste na Foodparade? Jaké máte dojmy? 



2 komentáře:

  1. Všechno to vypadá moc krásně :)))
    Strašně mě mrzí, že jsem tam nemohla být, už jsme se připravovali a nakonec z toho nic nebylo... Škoda...

    OdpovědětVymazat
  2. Sakra, škoda že jsem byla pryč, to vypadá nanejvýš luxusně :)

    OdpovědětVymazat