neděle 21. října 2012

Podzimní jablíčka


Zpracovávám podzimní jablíčka. Peču štrůdl, dělám kompot, chystám chutney.
Štrůdl jsem nedělala nijak složitý. Použila jsem již hotové kupované listové těsto. Pak už jen stačí nakrájet jablíčka. Nestrouhám je, mám raději velké kusy a také je neloupu. Líbí se mi víc struktura štrůdlu se šlupkami a upečené nejdou cítit. Navíc to nedá tolik práce. 
Jablka smíchám s třtinovým cukrem, lžící medu, skořicí a 2 lžícemi nadrcených ovesných vloček.
Pak jen závin zapletu cikcak a potřu pošlehaným vejcem, peču asi 30 minut na 190 stupňů.
Hotový štrůdl posypu mandlemi.
Je to opravdu jednoduchý recept díky kupovanému těstu, ale je časově nenáročný a když máte dobré jablka nepotřebují nic jiného, než pomoct skořicí a medem. 


Je to prostě mňamka!
Zbylo mi pár ochucených jablek,ty jsem navrstvila do dvou malých zapékacích misek. Pak jsem opražila na pánvi vločky s vlašskými ořechy a směs dala na jablka. Tyto malé crumbly se pekly na 200 stupňů asi 25 minut. 
Jakou úpravu jablek máte nejradši? 
Záviny, kompoty, žemlovka nebo je milujete jen tak se skořicí?

3 komentáře: